Jihad Fisabilillah..!!

Tuesday, 29 November 2011

Maal Hijrah...titik bersejarah...1433H~

Nabi s.a.w. bersabda, "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin terselamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah". (HR Bukhari)

Salam maal hijrah semua!Alhamdulillah...bersyukurlah...kita masih dapat bernafas pada hari ini dengan 2 nikmat terbesar iaitu nikmmat IMAN & ISLAM...Hamdanlillah....pagi tadi, ana terima khabar kematian, orang kampung ana...makcik ni muda lagi...tapi dah djemput Allah...ajal tidak memandang umur...siapa tahu??innalillahiwainnailaihir0jiun...semoga roh makcik dicucuri rahmat & ditempatkan bersama orang2 soleh..amin...Al-Fatihah
tanya diri kita pula...bersediakah kita menghadapi sakaratul maut???
tepuk dada, tanya iman...

Hmmm,bersyukur juga kerana masih dapat mera'ikan 1433 Hijrah...berkat titis darah perjuangan baginda, Islam masih dapat kita kecapi hingga hari ini...Sollu 'ala nabi...Allahummasolli 'ala Muhammad...uhibbuka Ya Rasulullah!!!
berdoalah...mohon Allah bimbing kita berhijrah...Allah maha mengetahui hati hambaNya...=]
sama2lah kita berhijrah...mulakan azam baru...renungkan hadis yang ana share {kat atas}...
sape kate senang nak berhijrah??susah...perlukan istiqomah...bukan hangat-hangat tahi unta...heheh..=]
                    
Contohnya, dari pic atas tu....nak berhijrah jadi.........................macam pic bawah ni!!!susah ke senang??memang la susah....tapi kalau asyik kata susah bila nak jadi senang???kan???jom start the first step...y0u step. I step...and everyone will step with us...insyaAllah...=]
belum cuba belum tahu...sudah cuba, wangian  syurga kita bau...hehe

jom ren0vate hati & iman....!!!
sama2 kita berperang melawan nafsu...salam mujahadah dari ana...wallahu'alam...=]

Sunday, 6 November 2011

SEKADAR BERCORET...

pejam...celik...pejam...celik...
On Da Way nk akhir tahun sudaa...
semalam Aidiladha...sekejap je masa berlalu, rasa macam baru je sambut Aidilfitri...hmmm...
owh...ana ana 'samtin' nk share...jeng3
masa malam raya baru ni, ana ade dgr sorang ustaz ni 'berleter' di masjid...
masjid???malam raye???
hehe...bukan ana yang pergi, tapi ana dgr laa...rmh ana dekat je dgn masjid...
nk tau ustaz tu cakap ape???
haaa...ni yg nk share nih...ustaz tu kata,"mana org??ai..malam raya macam ni pn takde org?"
lebih kurang macam tu laa...ana tak brape nk clear jugak ayat ustaz tu...mak ana yang bagitahu kat ana...
tapi dari gaya ustaz tu bercakap, macam kurang orang yg mengimarahkan masjid malam tu....
hmmm....ana pn pelik jugak, mana perginya sume org??dh laa malam raya...takkan la control lembu kot...takut lari nak kena sembelih esok...entah laaa...no komen...
realiti umat zaman sekarang...
kalau nak banding dgn masjid lain, masjid lain riuh dgn takbir...ALLAHUAKBAR!!!
tapi masjid 'ni' penuh dengan 'leteran' ustaz je...mmg patut pn ustaz 'berleter'...
kalau ana jadi ustaz pn ana naik 'fade up'...
bangunlah wahai umat....mana kalian untuk tegakkan Deen ALLAH???
sedangkan masjid berlambak2 kerajaan nak bangunkan...last2 takde yg nak imarahkan...
ana sekadar ber'tazkirah' dgn pembaca sekalian termasuk diri ana yg dhaif dan hina dina ini...
Wallahu'alam...