Jihad Fisabilillah..!!

Tuesday, 29 November 2011

Maal Hijrah...titik bersejarah...1433H~

Nabi s.a.w. bersabda, "Orang yang sempurna Islamnya ialah orang yang kaum muslimin terselamat dari gangguan lisan dan tangannya dan orang yang berhijrah sebenarnya ialah orang yang meninggalkan apa yang dilarang oleh Allah". (HR Bukhari)

Salam maal hijrah semua!Alhamdulillah...bersyukurlah...kita masih dapat bernafas pada hari ini dengan 2 nikmat terbesar iaitu nikmmat IMAN & ISLAM...Hamdanlillah....pagi tadi, ana terima khabar kematian, orang kampung ana...makcik ni muda lagi...tapi dah djemput Allah...ajal tidak memandang umur...siapa tahu??innalillahiwainnailaihir0jiun...semoga roh makcik dicucuri rahmat & ditempatkan bersama orang2 soleh..amin...Al-Fatihah
tanya diri kita pula...bersediakah kita menghadapi sakaratul maut???
tepuk dada, tanya iman...

Hmmm,bersyukur juga kerana masih dapat mera'ikan 1433 Hijrah...berkat titis darah perjuangan baginda, Islam masih dapat kita kecapi hingga hari ini...Sollu 'ala nabi...Allahummasolli 'ala Muhammad...uhibbuka Ya Rasulullah!!!
berdoalah...mohon Allah bimbing kita berhijrah...Allah maha mengetahui hati hambaNya...=]
sama2lah kita berhijrah...mulakan azam baru...renungkan hadis yang ana share {kat atas}...
sape kate senang nak berhijrah??susah...perlukan istiqomah...bukan hangat-hangat tahi unta...heheh..=]
                    
Contohnya, dari pic atas tu....nak berhijrah jadi.........................macam pic bawah ni!!!susah ke senang??memang la susah....tapi kalau asyik kata susah bila nak jadi senang???kan???jom start the first step...y0u step. I step...and everyone will step with us...insyaAllah...=]
belum cuba belum tahu...sudah cuba, wangian  syurga kita bau...hehe

jom ren0vate hati & iman....!!!
sama2 kita berperang melawan nafsu...salam mujahadah dari ana...wallahu'alam...=]

No comments:

Post a Comment