Jihad Fisabilillah..!!

Sunday, 6 November 2011

SEKADAR BERCORET...

pejam...celik...pejam...celik...
On Da Way nk akhir tahun sudaa...
semalam Aidiladha...sekejap je masa berlalu, rasa macam baru je sambut Aidilfitri...hmmm...
owh...ana ana 'samtin' nk share...jeng3
masa malam raya baru ni, ana ade dgr sorang ustaz ni 'berleter' di masjid...
masjid???malam raye???
hehe...bukan ana yang pergi, tapi ana dgr laa...rmh ana dekat je dgn masjid...
nk tau ustaz tu cakap ape???
haaa...ni yg nk share nih...ustaz tu kata,"mana org??ai..malam raya macam ni pn takde org?"
lebih kurang macam tu laa...ana tak brape nk clear jugak ayat ustaz tu...mak ana yang bagitahu kat ana...
tapi dari gaya ustaz tu bercakap, macam kurang orang yg mengimarahkan masjid malam tu....
hmmm....ana pn pelik jugak, mana perginya sume org??dh laa malam raya...takkan la control lembu kot...takut lari nak kena sembelih esok...entah laaa...no komen...
realiti umat zaman sekarang...
kalau nak banding dgn masjid lain, masjid lain riuh dgn takbir...ALLAHUAKBAR!!!
tapi masjid 'ni' penuh dengan 'leteran' ustaz je...mmg patut pn ustaz 'berleter'...
kalau ana jadi ustaz pn ana naik 'fade up'...
bangunlah wahai umat....mana kalian untuk tegakkan Deen ALLAH???
sedangkan masjid berlambak2 kerajaan nak bangunkan...last2 takde yg nak imarahkan...
ana sekadar ber'tazkirah' dgn pembaca sekalian termasuk diri ana yg dhaif dan hina dina ini...
Wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment