Jihad Fisabilillah..!!

Monday, 3 March 2014

Allah ambik nikmat itu...

Bismillah...walhamdulillah...
Assalamualaikum sahabat sahabiah yg ana kasihi..ujian Allah tak siapa duga, petang semalam ana telah kehilangan barang yang sangat berharga (Sony Xperia J) pemberian umi & ayah..Allah..betapa sedihnya hati ini, x tahu nak lalui macam mana, tapi dalam masa yang sama ana dapat berita kakak sulong nak melahirkan, dan alhamdulillah petang tadi ana dapat panggilan (guna handfon kawan -_-) along selamat melahirkan, Alhamdulillah, ana dapat baby baru (anak sedare sulong)..kalau ikutkan macam2 masalah sebelum melahirkan, tapi bila baby dah keluar, alhamdulillah sihat ^_^...tiba2 hati kecil ni berbisik "ke Allah nak gantikan baby tu dengan handfon yg hilang tu?" sbb kalau ikutkan takde kaitan, tapi malam tadi masa nak tidur ana berniat, Ya Allah kalaulah handfon yg hilang ni dapat mengurangkan rasa sakit along melahirkan baby tu, aku redha..sampai saat ini henfon tu belum dijumpai..Allah..sedih tetap sedih, tapi bila fikir balik, tu sebenarnya bukan milik ana pun, tu nikmat yg Allah pinjamkan, jadi tak salah la kalau Allah nak tarik balik nikmatnya..mungkin ana ada buat salah dengan Allah/umi&ayah/sahabat2..Astaghfirullah, mohon doa2 dari sahabat2 ye :(...Wassalam



No comments:

Post a Comment