Jihad Fisabilillah..!!

Monday, 31 March 2014

Sakit itu Kifaarah Dosa

Bismillahirrahmanirrahim..
Sekadar Gambar Hiasan
Assalamualaikum, alhamdulillah, masih lagi bernyawa saat ini. Saat ana menarikan jari di atas keyboard netbook ni, ana alhamdulillah baru sembuh dari satu penyakit. Penyakit ini mungkin agak normal bagi sesetengah individu. namun memang tersangat asing, aneh dan ganjil apabila terjadi pada diri ana. Hmm..apa? Allah telah mentaqdirkan ana sakit masa hari Sabtu yang lepas. Paling teruk menyerang, kelmarin. Sampai tak larat nak jalan pergi kelas. Jalan sikit stop, then jalan lagi stop jap. Mengalir la jugak air mata ni. Huhu. Petang tu pergi la klinik UniSZA (actually Pusat Kesihatan UniSZA). Naik moto broom2 dengan roomate (k.yong ler)..huhu..nasib baik K.Yong ada. Dah sampai klinik tu cek dengan doc. Lepas check, baring bagai, soal selidik..then doc cakap "awak ada gastik ni"..Allah, x tahu nak percaya ke tak.."Gastrik doc?"..Doc hanya menganngguk dan tersenyum. Barangkali lucu dengan reaksi ana. Erkk..tak pernah pun kena. Kenapa tiba2? -_- Hmm...bila fikir balik, mungkin timing makan tak kena nih, buat kerja tapi lupa nak makan. Teringat pesan seorang sahabat. 'Badan kita ni lama lagi nak wakafkan untuk islam, jaga betul2 kesihatan' :( Huhu.. tengok..! Kan dah kena gastrik, tapi alhamdulillah sekarang dah ok. Doc pun ada bagi ubat, tapi ana tak nak la bergantung sangat dengan ubat2 segala macam ni. Yang penting jaga waktu makan. That's very important. :) Untuk sahabat2 di luar sana, belajar2 jugak, bekerja2 jugak, berjuang pun berjuang jugak, matlamat kita pun sama je :). Tapi jangan sampai abai kesihatan. Memang sakit ni pun salah satu peringatan, kifarah jugak kepada dosa-dosa kita. Bila fikir balik pun, Allah..banyak dosa ana, mungkin bergunung. Astaghfirullah.. Sahabat2, ana yang dhaif sekadar berkongsi dan beri peringatan. Apa-apapun, sayangi tubuh badan anda! Wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment